سهند نیک

7 روز هغته
24 ساعته
با ما تماس بگیرید 09198991563

چه نکاتی را باید هنگام خرید نردبان بدانیم؟

کاربرد انواع نردبان و ویژگی های آن ها

نردبان و چهارپایه ها از ابزار های مهم در خانه و فروشگاه ها می باشند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که عدم آگاهی هنگام انتخاب محصول مناسب باعث به خطر افتادن جان افراد می شود. در سال های اخیر افراد زیادی به همین دلیل جان خود را از دست داده اند. در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید خرید آگاهانه ای را انجام دهید.

تعریف نردبان

نردبان دو قطعه چوب یا فلز است که به صورت عمودی و صاف در فاصله معین و یک اندازه به یکدیگر متصل شده اند که افراد می توانند برای دسترسی به نقاط غیر قابل دسترسی با آن دسترسی پیداکنند.

انواع نردبان

  1. نردبان انتیک
  2. نردبان تلسکوپی
  3. نردبان کلاسیک
  4. نردبان هارمونی یا چند کاره
  5. نردبان هایلوکس
  6. نردبان کشویی
  7.  نردبان تاشو
  8. نردبان فانتزی

نردبان ها معمولا بر اساس جنس، کاربرد، یک طرفه یا دو طرفه بودن تقسیم بندی می شوند.

نردبان های مخابراتی برای انجام کارهای بیرون و در محیط کار مناسب هستند که از نوع کشویی و چند تیکه می باشند ولی نردبان های خانگی از نوع کلاسیک هستند.

تقسیم بندی نردبان از لحاظ جنس

  1. چوبی
  2. آلومنیومی
  3. پلاستیکی
  4. آهنی
  5. استیل

به طور کلی نردبان ها به دو دسته ی صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شوند.

البته نردبان های چوبی و پلاستیکی غیر استاندارد محسوب می شوند. چوب بدلیل نداشتن مقاومت و مرغوبیت کافی برای تولید نردبان گزینه ی مناسبی نیست به همین دلیل امروزه نردبان های آهنی طرفدار زیادی دارند که آنها نیز بستگی به نوع آهن بکار رفته در تولید آن به پروفیل، پروفیل صنعتی، ورق آهنی محکم و … تقسیم بندی می شوند.

نردبان های آهنی بدلیل جوش خوری عالی قابلیت تحمل وزن زیاد و دارای مقاومت بالایی هستند. یک خال جوش می تواند وزن یک تن را تحمل کند. برای اینکه قیمت نردبان کمتر باشد از پروفیل های صنعتی آهن استفاده می کنند این نوع پروفیل سبک تر از آهن می باشد و ضخامت کمتری نسبت به آهن دارد. ضخامت پروفیل ها 1.5 الی 2 میلی متر است که از نظر مقاومت و تحمل وزن نیز عالی می باشد وزنی حدود 150 الی 170 گیلوگرم را تحمل می کند.

قیمت نردبان های آهنی پایین تر از انواع دیگر نردبان می باشد وجنس آهنی آن مقاومت بالایی دارد و بخاطر قیمت پایین آن پله های آن را پهن تر می سازند و این باعث می شود مدت زیادی که روی آن سرپا بتوانید بایستید، خسته نشوید و پاهایتان درد نگیرد. این نردبان ها تاشو می باشند به همین دلیل فضای زیادی را اشکال نمی کنند. در اندازه های بزرگ که چند تکه می باشند وزن این نردبان ها نسبت به نردبان های آلومنیومی خیلی بیشتر می باشد. ولی برای کسانیکه همیشه در یک مکان معین مانند باغ یا کارگاه استفاده می کنند انتخاب مناسبی می باشد.

نردبان ها از لحاظ یک طرفه و دو طرفه بودن به دو دسته تقسیم می شوند.
 نردبان های دو طرفه دارای دو نوع می باشند نردبان هایی که دارای پایه نگهدارنده هستند و یک طرف آن ها دارای پله است و نردبان های دو طرفه که هر دو طرف دارای پله می باشند. می توان از هر دو طرف به طور همزمان استفاده کرد.

نردبان سهند نیک

چه نوع نردبانی بخریم؟

در انتخاب نردبان باید دقت کافی را داشته باشید چون یک انتخاب اشتباه موجب وارد شدن خسارت جبران ناپذیری می شود.  در انتخاب نردبان باید به جنس، تعدادپله، ارتفاع، مقاومت، عرض پله، مقاومت پایه، قفل ارتفاع و… دقت نمایید.

ارتفاع نردبان بستگی به کاری است که شما می خواهید انجام دهید. استاندارد سقف های امروزی منازل 280 الی 300 سانتی متر می باشد البته سقف خانه های قدیمی تا 400 سانتی متر نیز می رسید و در صورت داشتن حیاط مصارف حیاط را نیز در نظر بگیرید. در انبارها و کارگاه ها نیز باتوجه به ارتفاع سقف نردبان ها را انتخاب می کنند.

قیمت انواع نردبان

معیارهای زیادی برای تعیین قیمت نردبان تاثیر گذار می باشند ولی ما به شما این اطمینان را می دهیم که محصولات سهند نیک را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهیم محصولات دارای کیفیت تضمینی و یک سال گارانتی پس از فروش دارند. رنگ محصولات الکترواستاتیک ضد خش و ضد زنگ می باشد. انواع نردبان در مدل های مختلف و در اندازه ها ی متفاوت موجود می باشد.

دیگر مقالات

بندرخت زمستانی ضد زنگ سهندنیک

بندرخت آپارتمانی سهندنیک این روزها با سرد شدن هوا خشک کردن لباس کارسختی شده است. مخصوصا در خانه های آپارتمانی که محلی برای آویزان کردن

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری