سهند نیک

7 روز هغته
24 ساعته
با ما تماس بگیرید 09198991563

انواع مختلف بیل ها

بیل

یکی از قدیمی ترین ابزارآلات ساخت بشر بیل است که قدمت آن به ۱۳ هزار سال پیش برمیگردد. از بیل برای بلند کردن و جا به جا کردن خاک، شن، ماسه، برف و… استفاده می شود. بیل ها از یک تیغه فلزی و دسته چوبی یا فایبرگلاس ساخته می شوند. جنس تیغه آن معمولا از فولاد یا فلز است. جنس بعضی از تیغه ها تیتانیومی است که بسیار سبک تر از بیل های دیگر هست اما مقاومت زیادی دارد. دسته های فایبر گلاس سبک تر از دسته های چوبی هستند و شما به راحتی می توانید بیل را بلند کنید. بعضی از دسته ها از جنس فلز هستند که بسیار مقاوم هستند. به طول دسته دقت زیادی داشته باشید زیرا طول آن یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید بیل است اگر طول آن بلند باشد بار های سنگین را به راحتی می توانید جا به جا کنید اما اگر کوتاه باشد و شما به تیغه آن نزدیک تر باشید فشار زیادی وارد می شود و بلند کردن بیل برایتان بسیار سخت خواهد شد.

شما می توانید انواع مختلف بیل را از سهندنیک به قیمت مناسب خریداری کنید. بیل سهندنیک دارای یک سال گارانتی است و کیفیت آن تضمینی است پس با خیال راحت خریداری کنید.

انواع بیل ها

  • بیل باغبانی

این بیل معمول ترین بیل است که بیشتر افراد نیز از آن استفاده می کنند. تیغه آن در شکل های مختلف است که هر کدام کاربرد های مختلفی دارد. تیغه هایی که دارای نوک تیز هستند برای خاک های سفت و \ر از سنگ مناسب هستند، زیرا باعث می شود فشار زیادی به خاک وارد شده و بیل راحت تر وارد خاک شود. بیل های باغبانی بسیار محکم و مقاوم هستند و در طولانی مدت خراب نمی شوند.

  • بیل ترانشه

این بیل ها مخصوص کندن گدال و ترانشه هستند. تیغه آن بسیار نوک تیز و لبه های کناری صاف است. به همین دلیل بیل به راحتی داخل خاک فرو می رود. اصلی ترین کاربرد های این بیل کندن کانال های لوله آبیاری، کود دهی، حذف ریشه های عمیق گیاهان است.

بیل ترانشه

  • بیل زهکشی

ظاهر این بیل همانند بیل ترانشه است با این تفاوت که نوک این گرد و نوک آن تیز است. این بیل برای زهکشی در خاک و کندن دقیق محل یک گیاه یا جا به جایی گل و گیاه استفاده می شود.

  • بیل پارویی

نوک این بیل کاملا صاف هست و به هیچ وجه مناسب کندن زمین و خاک نیست. این بیل مناسب جا به جایی توده های انباشه شده مانند برف، گندم و خاک ریز مناسب است.

  • بیل لبه

این بیل به طوری طراحی شده است که برای جداکردن قسمت های مختلف زمین استفاده می شود. بیل لبه با شکل خاصی طراحی شده است که شکل آن یک نیم هلالی (نیم دایره) است. از این بیل برای ایجاد برش در خاک و قطع ریشه های کم عمق گیاهان استفاده می شود.

  • بیل چاله کنی

این بیل از دو بیل موازی هم تشکیل شده است که شکل کلی آن مانند ترانشه است. از این بیل برای کندن چاله های کم عرض و عمیق استفاده می کنند‌. این بیل یک چاله عمودی می تواند ایجاد کند.

  • بیلچه

و در آخر بیلچه چه کاربردی دارد؟ بیلچه ها بیل های بسیار کوچکی هستند که معمولا نوک تیز دارند. از بیلچه ها برای کندن خاک، جا به جا کردن گل و گیاهان و حذف علف های هرز استفاده می شود.

نقد و بررسی بیل های سهندنیک

بیل های سهندنیک در انواع مختلف پارویی، باغبانی و … عرضه می شود. تیغه این بیل ها فلزی هستند که مقاومت بالایی دارند. وزن بیل ها بین 4 تا 8 کیلوگرم هستند. اگر شما هم به کار های باغی علاقه دارید یا حتی باغبان هستید یا کارتان به گونه ای است که با خاک سر و کار دارید و به یک بیل مقاوم و محکم نیاز دارید بیل سهندنیک را از دست ندهید. تمامی محصولات سهندنیک دارای یک سال گارانتی شرکتی هستند و کیفیت آن ها بسیار بالا و تضمینی هستند با انتخاب سهندنیک خرید های خوب و هوشمندانه ای داشته باشید.

دیگر مقالات

بندرخت زمستانی ضد زنگ سهندنیک

بندرخت آپارتمانی سهندنیک این روزها با سرد شدن هوا خشک کردن لباس کارسختی شده است. مخصوصا در خانه های آپارتمانی که محلی برای آویزان کردن

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری