سهند نیک

7 روز هغته
24 ساعته
با ما تماس بگیرید 09198991563

چند مورد از ویژگی های منقل و کباب پز و نحوه ی ساخت آن

منقل و کباب پز

امروزه از منقل و کباب پز درحیاط خلوت، بالکن، باغ و یا هر محیط بازی از آن استفاده می کنند. منقل انواع مختلفی دارد که از جمله ی آن ها می توان به نمونه های سنگی، آجری، چوبی، زغالی، فلزی و… اشاره کرد. در ادامه می خواهیم توضیحاتی در مورد منقل ها بدهیم:

اگر شما جزء افرادی هستید که حیاط دارید یا یک باغ دارید تنها به عنوان یک فضای باز به آن نگاه نکنید شما به راحتی با استفاده از چند وسیله می توانید آن جا را مکانی برای دور هم جمع شدن افراد خانواده و یا دوستان بکنید. با گذاشتن یک کباب پز در فضای باز می توان چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان  افراد خانواده را دور خود جمع کنید.

 

همانطور که همه ی ما می دانیم امروزه استفاده از باربیکیو یا همان کباب پز، طرفدار زیادی پیدا کرده است. تنوع این محصول باعث شده است که افراد به راحتی بتوانند آن را انتخاب کنند. برای مثال بسیاری از افراد کباب پز های آماده فلزی را که استفاده از آن ها بسیار ساده است و همچنین حمل و نقل آن نیز به همه جا راحت است استفاده می کنند.

با اینکه تنوع در این محصول  بسیار زیاد است و این کار باعث شده است که انتخاب شما راحت تر شود ولی باید در انتخاب خود دقت کنید چون معمولا جنس های منقل ها یا انواع دیگر کباب پز ها با هم متفاوت هستند و این بستگی به میزان بودجه ی شما دارد ولی بهتر است که اگر از منقل فلزی استفاده می کنید از جنس هایی که ورق های ضخیم دارند خریداری کنید منقل های سهند نیک یکی از بهترین نوع منقل ها است و معمولا از ورق های ضخیمی ساخته می شوند.

کباب پز های سنگی

امروزه بیشتر افراد برای باغ یا حیاط خود از باربیکیو سنگی استفاده می کنند زیرا زیبایی محیط را چند برابر می کند. ساخت کباب پز سنگی نیز مانند سایر مدل ها است و تفاوت چندانی باهم ندارند. تنها چیزی که در ساخت کباب پز سنگی مهم است استفاده از سنگ های مناسب و با ظاهری زیبا است. سنگ هایی که در کباب پز سنگی مورد استفاده قرار می گیرند باید طوری باشند که گرما را در خود نگه دارند.

کباب پز سنگی

مزایای استفاده از منقل های سنگی:

  • ساخت این مدل راحت بوده و برای درست کردن آن نیاز به تخصص خاصی نیست.
  • خیلی از افراد به این عقیده هستند که استفاده کردن از کباب پز های سنگی آسان است و سنگ ها گرمای زیادی را در خود نگهداری می کنند.
  • در کباب پز های سنگی شعله به در همه جا به صورت یک نواخت پخش می شود و این باعث می شود که غذایی که روی کباب پز سنگی پخته است طعمی بی نظیر داشته باشد.
  • از این نوع کباب پز ها می توان در جاهای مختلف استفاده کرد.
  • از طول عمر و دوام بالایی برخوردار هستند.
  • از قابلیت شستشو برخوردار هستند.

سنگ های مناسب کباب پز سنگی:

همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی از مهم ترین چیز ها در ساخت کباب پز سنگی انتخاب سنگ مناسب است حال سوال این است که چه سنگی برای این کار مناسب است.

سنگ هایی که برای کباب پز های سنگی می توان استفاده کرد: سنگ های آجر نما، گابیون و … است.

سنگ های آجر نما همانطور که از نامشان پیدا است شکلی شبیه به آجر دارند و گزینه ای مناسب برای ساخت باربیکیو سنگی، شومینه سنگی و … می باشند.

ساخت منقل و کباب پز سنگی

اولین نکته ای که برای ساخت کباب پز ها مهم است این است که آن ها در گوشه ای از باغ یا حیاط درست کنید که هم دور از درختان و گل ها باشد و هم امنیت کامل را داشته باشد که بچه ها راحت تر در محیط باز مشغول بازی باشند.

در انتخاب منقل و یا کباب پز های سنگی باید دقت زیادی بکنید تا سالیان سال بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید بدون اینکه خراب شوند و یا آسیبی ببینند.

نکات پایانی

در نظر بسیاری از افراد ساخت منقل و کباب پز ها کار افراد متخصص است به همین دلیل است که تعداد کمی از افراد تصمیم به ساخت کباب می کنند و به همین دلیل همیشه به دنبال ساده ترین روش می گردند. اگر شما فردی هستید که علاقه زیادی به ساخت چنین چیزهایی دارید مطمئن باشید که ساخت کباب پز سنگی کار آسانی برای شما خواهد بود ولی اگر به دنبال یک کباب پز ساده هستید پیشنهاد می کنم از منقل های فلزی استفاده کنید که هم استفاده از آن راحت است و هم فضای کمتری را اشغال می کند.

دیگر مقالات

بندرخت زمستانی ضد زنگ سهندنیک

بندرخت آپارتمانی سهندنیک این روزها با سرد شدن هوا خشک کردن لباس کارسختی شده است. مخصوصا در خانه های آپارتمانی که محلی برای آویزان کردن

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری